2016. május 5., csütörtök

... és Őriszentpéter-Szalafő, Zsófi tollából:

"Aznap délutánra szelídült meg az idő, amikor indultunk. Belemerültünk a tavaszba! A völgyhídon át, a Balaton déli partján utaztunk, a repcemezők mögött a víz és a Balaton-felvidék kontúrjai. Később balra a tüskevári nádas széle. A fészkekben gólyák. Az autó lehúzott ablakán át erdőillat. A fák között naplemente-fény. Aztán dödölle-vacsora. Minden érzékünk megmozgatva, komplett szinesztézia-élmény! Éjszakai szállás erdőszéli tájházban, Szattán. Tünde gyömbéres-chilis lencsét hozott, testet-lelket melegítőt. Misi jó vörösbort, testet-lelket vidámítót.

Éjjelig készülés, hogyan egészítse ki egymást játék és zene, Ige és improvizációt. Hetven embert jósolnak résztvevőnek!

Másnap reggel Misi elment vadászni, mert kávénk nem volt. Bolt nincs a faluban, hát egy nénitől kaptunk őrölt kávét, befőttes üvegben. Aztán reggeli után a szentpéteri református templom, ajtajában állva melegít a kora délelőtti nap. Kell is a benti hideghez, amíg a játék kívül-belül föl nem melegít!

Teret rendezünk. Hangolunk. Hangolódunk. A hangok befelé invitálják az embereket, István is beszalad egy ölelésre!"

Folytatása következik!

Képek: Szalafőről. Középütt a református templom.