2017. június 16., péntek


A drégelypalánki előadás valamennyiünk számára maradandó élmény. Valószínűleg minden társulati tag más és más pillanatot, hangulatot, benyomást emelne ki az ott tapasztaltakból. E szivárvány színeiből idéz elénk Márti, zenészünk és az előadás létrejöttének első számú motorja és szervezője, akit a táj szépsége és történelme is megragadott.


Meglepetés Színház Drégelypalánkon

2017. május 26.


Drégelypalánk, a” Börzsöny északi lejtői és a kanyargós Középső-Ipoly mocsári árterei, égeres láperdői között fekszik, a Duna–Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó Ipoly-völgyi Természetvédelmi Területen, az E 77-es számú nemzetközi főút mentén. Vára egy 444 méter magas andezitkúpon épült.
A szlovákiai Ipolyhídvéggel, s a folyó bal partján települt Ipolyvecével, Nagyoroszival és Honttal szomszédos falut a vidék paleolit lelőhelyeként is számontartják. A népi hiedelem szerint valaha errefelé óriások is tanyáztak, s a környező hegyekben, a várromoktól nem messze, az Óriás-kőnek nevezett sziklánál nyomaik is felfedezhetők.”

Egy kedves barátunknak beszéltem színházunkról, tevékenységünkről, mellyel felkeltettem érdeklődését. Gondolataiban felmerült az a lehetőség, hogy a társulat Pünkösd közeli napokban előadást tarthatna a faluban. Judit segítségével – a falu programjainak egyik fő szervezője – felvettem a kapcsolatot Pásztor Ildikóval, a Szondi Kiállítótér és Turisztikai Központ vezetőjével. További egyeztetések a társulattal, Péterrel, Ildikóval megszületett a döntés, hogy május 16.-án tartjuk előadásunkat Drégelypalánkon a Művelődési Házban. Zsófi elkészítette az előadás meghívóját, plakátját, én pedig egy héttel az előadás elött elutaztam úgynevezett terepbejárásra. Még sosem jártam ezen a vidéken, de a kicsit hosszúra nyúlt utazás alkalmával elég időm volt a tájjal is ismerkedni.
Vendéglátóim, Ildikó és Judit szeretettel fogadtak és az előadás helyszínén, a bejárás után érdeklődéssel hallgatták a színház tevékenységéről, a bibliai rögtönzésről szóló tájékoztatómat. /már amennyit én tudhatok erről/ A látogatás hivatalos része után egy nagyon gyors látogatást tettem a Szondi Kiállítótér és Turisztikai Központban, délután pedig megismertem a Tsitári Mária kápolnát, az ott lévő Mária szobor történetét, valamint az ott felszínre törő Kutyika forrást.

Május 26.-án vendéglátóink szeretettel, vendégváró falatokkal, előkészített teremmel, technikával vártak bennünket és érdeklődő közönséggel vártak bennünket. Az előadás során kiderült, hogy nemcsak érdeklődő, de aktív és értő közönségnek játszhattunk. Kéréseik, a jelenetek fogadtatása is hozzásegítette társulatunkat, hogy egy színvonalas, és jó hangulatú előadást tarthattunk Drégelypalánkon. Az előadást beszélgetéssel és közös zenéléssel zártuk.

Petus Márta





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése